Kroz edukativni materijal „ Živjeti zdravo u vrtiću“ koji govori o važnosti usvajanja zdravih navika od najranije dobi kroz 5 pravila za dječje zdravlje odgojiteljice su planirale i sprovele mnogobrojne aktivnosti s djecom u svojim skupinama pomoću kojih su djeca usvojila važnosti tjelovježbe, zdrave ishrane, dnevnoga odmora, higijene i konzumiranja dovoljno tekućine. Pomoću edukativnog materijala Živjeti zdravo u vrtiću planirano je provođenje aktivnosti s djecom do kraja pedagoške godine 2020/21.
U našem je vrtiću od 6.–9. travnja obilježen Tjedan zdravlja u Vrtičnoj grupi 2, Vrtičnoj grupi 3 i naši najmlađi korisnici su sudjelovali, Jaslična skupina 4.
Ovu ped.g. 2020/21., unatoč Corona krizi odlučili smo zajedničkim snagama da i mi budemo jedan mali dio priče o zdravlju!
Aktivnosti po skupinama
Aktivnosti smo započeli s temom tjelesne aktivnosti- USKOČIMO U UTORAK: Iskoristili smo kocku sa slikovnim prikazom pokreta . Dijete baci kocku i napravi onaj pokret koji se nalazi na kocki. Ova igra izvrstan je alat za poticanje djece na tjelesnu aktivnost kroz zabavne vježbe i druženje s prijateljima. Također, kroz igru djeca na zabavan način uče kako pratiti upute.
SRIJEDA je najvažniji dan u obilježavanju ovog tjedna -jer je Svjetski dan zdravlja. Ove godine tema Svjetskog dana zdravlja je -"Izgradimo pravedniji zdraviji svijet! U tu svrhu se podsjećamo da smo svi različiti, i da nemamo iste mogućnosti ni sposobnosti, ali da svi imamo pravo na zdravlje. Za zdravlje je važna i pravilna prehrana koja nije dostupna svima te su aktivnosti usmjerene i na temu prehrane uz moto "Super zdrava Srijeda!˝ Razgovarali smo o važnosti samog doručka za naše zdravlje ,te o kombinacijama namirnica za doručak, s tim smo djeci željeli ukazati i razviti svijest o zdravom doručku. Razvrstavali smo hranu na zdravu i nezdravu. Igrali smo kviz znanja o voću i povrću te smo djeci objasnili proces razgradnje hrane u tijelu, proučavajući ljudsko tijelo.
Izradili smo našu dugu zdravlja potičući djecu da razvrstaju poznato voće i povrće crtajući ga u adekvatnoj boji duge. Dugu su prvo popunjavali po sjećanju, a kasnije proučavajući plakate voća i povrća. Uz dugu zdravlja izradili smo i semafor zdravlja. Pripremljene sličice namirnica djeca su samostalno razvrstavala u:
- crveno polje (hrana koju treba izbjegavati)
- žuto polje (hrana koju ponekad možemo jesti)
- zeleno polje (hrana koju trebamo jesti svaki dan)
Djeca su zajedno sa svojim odgojiteljicama radila zdravi doručak- voćnu kašu.
U četvrtak smo se prisjetili važnosti vode za zdravlje i prevenciju bolesti- ČUVAJMO ČISTU VODU. Razgovorom su djeca usvajala nove spoznaje o vodi -njenoj vrijednosti, važnosti, njenim svojstvima ,uporabi, štednji i rasprostranjenosti .
Napravili smo eksperiment "Voda koja bježi" gdje su djeca mogla vidjeti kako se voda zna kretati na zanimljive i mistične načine. Također smo napravili eksperiment "Crtež na vodi" i tako kod djece htjeli poticati njihov znanstveni duh. Djeca su mogla vidjeti i šta će se dogoditi sa čašom vode ako je okrenemo naopako.
Za kraj tjedna "POSPANI PETAK". Razgovarali smo o važnosti spavanja i odmora te pokušali osvijestiti važnost pravilnog disanja. Najviše im se svidjela igra disanja “Morska zvijezda”. Svojim tijelima smo formirali morsku zvijezdu te na udah podizali morski krak(ruku), a na izdah spuštali. Kako je vježba odmicala i djeca se opuštala zamišljali smo i morsko dno u čiji pijesak svakim izdahom tonemo sve dublje.
U ovim aktivnostima i djeca i odgojitelji su iznimno uživali i tako pridonijeli osvještavanju važnosti razvijanja zdravih navika.
Rezultat ovog tjedna je zajedničko zadovoljstvo djece i odgojitelja. Aktivnosti su bile prilagođene djeci jasličke i vrtićke dobi, a razvijale su se prema interesu djece.
Usvojene su nove spoznaje o važnosti kretanja i pravilne ishrane. Kroz sportske aktivnosti i pripreme obroka djeca su zadovoljila potrebe za razvijanje mašte , kreativnosti, iskazivanje emocija u veseloj atmosferi.
Vrtićka skupina 2 odgojiteljice Nataša M. i Jelena B.
Vrtićka skupina 3 odgojiteljice Marija V. i Jerka M.
Jaslična skupina 3 odgojiteljice Mirka R. i Ivana B.
Jaslična skupina 4 odgojiteljice Zorana Lj. i Kristina S.